fredag 3 december 2010

Dag 03- Mina föräldrar

Dom är nog det bästa jag har.
Jag har turen att ha stora delar av min barndom inspelad på band. Och jag ser hur mycket roligt vi har gjort tillsammans och hur mycket dom har tagit med mig ut på.

Min mamma är nog den envisaste som finns och jag tror jag börjar ta efter det lite. Hon är nog den målmedvetnaste person jag känner. Det går inte riktigt att förklara henne med ett ord, inte ens med 3. Hon står för så mycket. Men en sak har hon lärt mig, och det har fått mig att överleva dom hårdaste dagarna i mitt liv - allt sker av en orsak - omnia causa fiunt. Och det tänker jag på varje dag < 3

Min pappa är den händigaste pappan. Han kan allt och gör allt. Ena dagen går han i kostym till jobbet, 1 timme senare står han ute i trädgården i -20 i stövlar och bygger föråd, en annan dag impulsåker han till södra sverige för att köpa en skoter, några timmar senare sitter han i stockholm och utbildar folk. Han vill göra det så bra som möjligt för oss och det är guld värt, varje dag. Man kan inte placera min pappa i ett fack, för han är allt bra man kan vara! Den bästa pappan i världen < 3

1 kommentar:

Sanna sa...

Åh så fint :) Du är lyckligt lottad som har så fantastiska föräldrar. Ta vara på dem och er starka relation som ni har till varandra!