onsdag 1 december 2010

Dag 01- Om mig

Gabriella heter jag. Född Gabriella Christina Sigmundsson men jag kallar till Bella, oftast. Jag är 19 år och "bor" med min pojkvän sedan ett halvår tillbaka.
Jag gick mediegymnasiet i 3 år och sedan dess har jag i stort sett bara rest och jobbat lite. Jag tar varje dag som den kommer.

Som person skulle jag beskriva mig som glad, sprallig, knäpp, dåligaste sinne för humor. Jag försöker ofta göra alla glada, det är något som driver mig.
Lite då och då får jag en urladdning. Den glada, spralliga jag behöver påfyllning och då laddar jag upp själv, helt ensam. Lyssna på musik, skriva, prata med katten brukar hjälpa mig på fötter igen. Jag älskar att åka bil och när jag står i duschen tänker jag som bäst!

Jag skulle själv säga att jag är en väldigt kreativ. Jag älskar att hålla på med grafisk design, fota, pyssla, baka. Jag gillar att skapa helt enkelt. Jag spenderar den mesta tiden framför datorn och skriver eller leker i photoshop, InDesign eller Illustrator.

På dagarna, förutom att skapa, umgås jag med min kille som jag nu varit tillsammans med i över 1 år. Vi har inte varit ifrån varandra en dag, förutom när jag var i usa.
Jag umgås med vänner. På senaste tiden har det blivit ganska lite, men jag älskar att träffa mina vänner. Det är Dom som får mig att må otroligt bra!

Jag är ett väldigt stort Fan av Katy Perry. Ett ganska så enormt fan. Är det någon som vet det vid dethär laget så är det Erik...
Man kan väl säga att hon är lite som en Gud för mig.

Jag är vansinnigt kär i min katt Juno. Första gången jag såg henne förstod jag att hon var min.

Jag älskar julen frenetiskt. Det är inte mycket som slår juletid. Glitter, kulor, granar, saffran, julskinka, julmusik, sunes jul, julgröt, ischoklad, knäck, love actually, grinchen, the polar express, kalle anskas jul, familjen, släkten.... ja listan kan bli evigt lång. Julen är något jag längtar till varje dag om året.

Inga kommentarer: