fredag 16 juli 2010

Day 2: San Francisco

Idag har vi begett oss ut på stan. Vi tog en Taxi till Almo Square. Påvägen dit frågade taxichauffören ifall det var okej att han stannade Och köpte en kaffe. Visst så vi Och han stannde till vid vägkanten Och hoppade ur Med bilen fortfarande på Och nyklarna i Och sa: don't Take the Car and drive Away now, hehe.
Almo sqaure är en plats Med 6 små fina hus Och i bakgrunden ser man vyn över San Francisco. Sen gick vi mot Haight's, ett hippiekvarter där tex Jimi Hendrix bodde. Det var ganska sunkigt område.
Vi tog Taxi därifrån Och delad upp oss. Pappa Och Philip gick runt tex till Apple store Och kände på Den nya iPhone G4. dom åkte också Rocket Boat. En båttur runt utanför Alcatraz. Dom blev blöts Och det gick nog rätt så fort.
Jag Och Mamma spenderade 2 timmar inne på Victoria's Secret. Vi Kollade på All BH's dom hade. Inne i omklädningsrummet fick vi världens skrattanfall. Mamma provad en BH som såg förjävlig ut Och hennes engelska accent gjorde inte det bättre. Undrade ett tag ifall jag delade omklädningsrum med en indier.
Vi fick lov att gå Och köpa ett par nys skor till mig också. Mina fötter dog i sandalerna. Gick In på Niketown Och köpte ett par skitsnygga lila springskor, skitsköna.
Vi fikade också på Starbucks. Älskade Starbucks. Så gott Kaffe!
Jag Och Mamma tog en cable Car ner till Fisherman Och mötte upp Pappa Och Philip. Vi tog några Pizza-slizers på Wipeout Och sen åkte vi Hem. All tog en Lång dusch Och sen somnade. Jag pratade Med Erik. Klockan var 6 på morgonen hos honom Och han satt där nyvaken och söt hemma hos oss.
Imorgon beger vi oss söder ut mot Morro Bay där vi ska sova innan vi åker mot Santa Barbara Och Los Angeles!
Puss från ett dimmigt San Fancisco!

Inga kommentarer: