onsdag 4 februari 2009

Jag åkte till Norge...

Trysil... vad ska man säga om den resan. Gick upp halv 5, åkte från Falun vid 6. Vi kollade på Sunes sommnar (hjärta hjärta) i bussen, sov en litren stund också. I Trysil var det ungefär 20-°c nere på "marken", och 8-°c på fjället. Vi hade det kul fram tills jag, Fanny och Isabella åkte ner på nett längdskidspår som blev plant och gick åt helt fel håll, inga liftar ingenting.
Vi fick lov att GÅ (!!!) uppför backen, med tunga skidor och pjäxorna på, som vi precis åkt nerför. Vi ringde till läraren som tyckte att vi skulle fortsätta GÅ (!!!) uppför BACKARNA (???) och ta oss till backe 13 som låg minst 3km bort. Jag tror både Fanny och Isabella skakade av ilska lika mycket som jag. Väl uppe i backen hade liftarna STÄNGT (???) och vi var fast mitt i skogen och ingen kotte var i närheten. Vi satt där mitt i backen med gråten i halsen och kokande av ilska. Vi var så jävla trötta alla tre och frussna i hela kroppen. Efter 2 TIMMAR (?!?) skickade läraren efter en skoter som skjutsade oss alla tre på skoter till bussen som var minst 4km bort. Såklart buade alla i bussen åt oss, hade lust att ge dom alla EN RIKTIGT JÄVLA HÅRD SMÄLL PÅ KÄFTEN.
Hela vägen hem från Trysil satt jag och skakade öfr jag frös så mycket och inte en blund fick man. Jag somnade nästan direkt när jag kom hem, efter att jag hoppas ner i en 35°c pool som inte gjorde mig ett dugg varmare. Somnade klockan halv 10 och vaknade vid halv 12. Jag har sovit som en stock i 13 timmar och nu har jag feber och det känns som hela huvudet är stoppat med bomull. jag kan knappt höra eller andas.

För tillfället hatar jag Trysil och deras dumma skyltning, lärare och förkylning!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad tråkigt att din Trysilresa skulle sluta så! Hoppas att du blir frisk snart för jag saknar dig som attan ska du veta! Krya på dig hjärtat