tisdag 28 december 2010

München Abu Dhabi Bangkok

Vid 12-tiden åkte vi från Falun till Arlanda. Det blev bara mindre och mindre snö ju längre söderut vi kom.
Väl på Arlanda mötte vi upp Jörgen. Vi började med att käka lunch på Mc Donalds. Resan påvägen upp i resturangen tappade dom andra mig. Jag skyndade mig in i en hiss och hamnade på helt fel våning, utan mobil, igenting. Tänkte att om resan börjar såhär så vad kommer hända härnäst?
Jag har sovit igenom alla flygturerna. Jag tänke att det var ingen idé att försöka sitta och kolla på en film och jag drack nästan ingenting heller för det är bara jobbigt att gå på flygtoalett.
Vi såg inte mycket av varken München eller Abu Dhabi. Det var tidig morgon när vi landade i Abu Dhabi så solen började stiga upp. Det var mest sand. Vi hann i princip bara köpa vatten och sen stiga på planet mot Bangkok igen.
I Bangkok när vi skule till hotellet klämde vi in oss i en taxi, alla 7 (med taxichafför’n). Det var det obekvämaste någonsin. Satt i knät på Erik, med huvudet i taket i minst en halvtimme innan vi hittade hotellet.
Vi duschade lte nabbt och gick över gatan till en resturang och åt. Det var supergott men SKITSTARKT så snoret bara rann. Det kändes ända ut i öronen. Min middag, med gott om mat och 2 cola kostade 180 baht, alltså ca 40 kronor.
När vi satt där i den lilla minidjungeln kände jag verkligen att nu har semestern börjat. 28 grader och klockan var lixom 10.
Nu ligger vi i sängen och ska sova. Vi bor i 3 rum. Jag och Erik i ett såklart.
Imorgon blir det upp i ottan och försöka ta första bästa buss till Rayong.
Vi hörs!
Puss

Inga kommentarer: