onsdag 8 december 2010

Dag 08 – Ett ögonblick

Jag hade varit på middag på kvällen. Kom hem, var skapligt trött. Gick och la mig (dethär var när jag hade sängen vid fönstret). Jag kan inte somna riktigt och klockan börja närma sig 2, den passerar 2 och blir nog halv 3. Jag ligger och kollar ut genom fönstret. Plötsligt ser jag värsta eldflamman flamma upp över trädtopparna längre bort. Tänkte vafan är det som brinner. är det Karlsson hus? Men shit! Hela huset vaknar och det tar flera minuter innan vi fattar vad som brinner.
Pappa och jag tar kamerorna och springer ut. På vägen mot höghuset som brinner möts jag av en bil. Den kör nästan på mig. Det är en tor pickup och jag tänkte vem fan är det nu då. Bilen stannar och ner rullar rutan. Där sitter Erik, som jag inte träffat på 100 år. Vi snabbpratar lite. Jag hinner inte fatta riktigt vad som händer och är allmänt förvirrad. Han åker iväg och jag går och kollar på branden.

Nästa dag vaknar jag av ett sms. Det var från Erik. Sen den dagen har vi hörts varje dag, träffats i princip varje dag och jag har älskat dig mer och mer för varje dag.
Jag tror ingen förstår vad den dagen betyder för mig. Du kom som en ängel, ett solsken in i mitt mörka liv. Haha.

Jag älskar dig Erik Fältsjö! < 3

1 kommentar:

Sanna sa...

Jag kan inte beskriva för dig hur j*vla glad jag är över att du har Erik. Jag känner verkligen hur mycket ni älskar varandra. Det gör mig som sagt... GLAD!